Egyre népszerűbb a virtuális valóság

Vica | Olvasási idő: 4 perc

Vica

Kor: 48 Gyerekek száma: 2
"Az informatika természetesebben veszi körül a gyerekeimet, mint engem gyerekkoromban nyaranta a kiscsibék. Szívügyem a lányok érdeklődésének felkeltése az informatika, távközlés, programozás iránt."

A bevásárlóközpontokban, szórakoztató-központokban egy időben népszerűek voltak a játéktermek, játékgépek. (Nem kifejezetten a nyerőautomatákra, inkább a játék örömére létrehozottakra gondolok.)  A pénznyerő típusokat a legtöbb országban a kaszinókba száműzték, a flippereket és régebbi videojátékokat pedig mostanában a virtuális valóság-szemüvegek váltják, amelyeket a mozik és a kávézók szomszédságába helyeznek el.

Ki kell próbálni

A virtuális valóság olyasmi, amit nehéz leírni. Ha valaki nem próbálta, kipróbálás nélkül nehezen képes elképzelni. Amíg pedig elképzelni is nehéz, addig aligha fog vágyni arra, hogy vásároljon ilyesmit. A nagy gyártók ezért újfajta játéktermeket hoztak létre Ázsiában (csak Kínában van vagy 30 ezer, de Tokióban vagy Taiwanban is népszerűek), ahol például autózni lehet, vagy nindzsáskodni, akár több száz, sőt több ezer négyzetméteren.

Van olyan játék is, amely segítségével, sétálhatunk egy felhőkarcoló tetején, beülhetünk egy versenyautóba (fizikailag is érzékelve a mozgást). Csatázhatunk virtuális szellemekkel egy elhagyott raktártérben, míg a Los Angeles-i központban a Csillagok Háborúja helyszínen, a Tatuinon keveredhetünk kalandokba. Egyedül, vagy baráti társaságban, egymást segítve vagy egymással harcolva.

Virtuális valóság központok

Már nem kell átrepülnünk az óceánt egy jobb virtuális kalandért: a bécsi Vrei VR Bar ingyenes és játékonként fizetendő kalandokat is kínál. Az Egyesült Királyságban nemsokára számos helyen lesznek „immerzív” VR központok a Dreamscape rendszerével felszerelve. Ezek olyan kalandokat is kínálnak, ahol akár hat ember játszhat egyszerre a kamerák és szenzorok segítségével létrehozott „teljes értékű” avatárokkal.

Egyre népszerűbb a virtuális valóság

A francia MK2 mozihálózat Oculus, Vive and PSVR headsetekkel kínál élményeket a talán legnagyobb európai központban, Párizsban. Akár Manhattan felett repülhetünk virtuális szárnyakkal, egy ventilátor még a menetszelet is szimulálja. Londonban is egyre több VR-szórakoztatóközpont létesül, legtöbb a Vive rendszerekre épít. Lehet zombikra lőni, menekülni a horror-helyszínné vált kórházból, esetleg több játékost egyszerre szórakoztató légicsatában részt venni. Az árak 7-8 fonttól indulnak (10-15 percnyi játékidővel), míg máshol 30 perc játékért kérnek nagyjából 22 fontot (kb. nyolcezer forint). Csak némi összehasonlítás: egy Vive készlet (számítógép nélkül) otthonra több mint 700 fonttól (több mint 250 ezer Ft) indul, a kiegészítőket nem is számolva.

Magyarországon is kipróbálható

Budapestre is elérkezett már a VR: a Kecskeméti utcában az Oculus Rift és a HTC Vive eszközeit és programjait lehet kipróbálni a Play VR játékteremben, egyedül vagy barátainkkal, félórától két óráig terjedő időtartamokra. A játékok mindenféle korosztályt megszólíthatnak. Van animáció, felfedezhetjük a Google segítségével a Földet, szimulálhatjuk, hogy hegymászók vagy autisták vagyunk. Esetleg tehetünk sétát a csernobili katasztrófa helyszínén, a szokásos csatázós vagy űrlényes helyzeteken túl.

A szórakoztatást elemzők szerint akár az „új karaoke” lehet ez típusú szórakozás,valahol az otthoni  videojátékok és a hagyományos, mozis történetmondás közt.

Források: 

Guardian
Metro

Olvass további cikkeket hasonló témában!

A szerző további írásai