Ahogy a XXI. század családjaiban a digitális világ az élet részévé válik, úgy az oktatásban is egyre nagyobb szerepet kapnak a digitális megoldások. Szülőként megnyugtató látni, hogy a pedagógusok is haladnak a korral, fejlesztik magukat, és újabb lehetőséget keresnek arra, hogy hogyan vonják be gyermekeink oktatásába a digitális eszközöket, hogy még érdekesebb, izgalmasabb módon jussanak el az információk a tanulókhoz. Ezek az új módszertani ötletek, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik, elérhetők a Digitális Módszertárban, és egy pályázatban Digitális Pedagógus Díjat is kiosztanak azok között a pedagógusok között, akik feltöltik a tárba újszerű megoldási ötleteiket.
A szervezők idén augusztus 20-ig várják a köznevelésben dolgozó pedagógusok jelentkezését, akik saját ötleteiket megosztanák oly módon, hogy azok a Digitális Módszertárba feltöltve bárki számára elérhetővé, kereshetővé, adaptálhatóvá váljanak. A pályázati anyagukban az IKT (kiemelten a web2-es) -eszközök kreatív, innovatív, pedagógiai célú használatát kell, hogy bemutassák.
A pályázatra olyan pedagógusok munkáit várják, akiknek fontos a digitális kultúra és digitális írástudás fejlesztése, a 21. századi készségek fejlesztése, a pedagógiai szemléletváltás előmozdítása, a tudásmegosztás, a közösségi tanulás és az egymástól való tanulás támogatása, a digitális nemzedék megszólítása újszerű, saját ötleten alapuló, tanórai kontextusba vagy tanórán kívüli tevékenységekbe ágyazott módszertani gyakorlatokon keresztül.
A pályázatra jelentkezők feltöltött módszertani anyagait szakértők értékelik, melyek közül a legjobbnak ítélt ötletek díjat kapnak. A Digitális Pedagógus Díjat elnyerőknek szakmai kiadványokban és az őszi, Digitális pedagógus konferencia 2016 szekcióiban is lehetőséget adnak a bemutatkozásra.
Tünde