Itt a tanulást, tanítást segítő alkalmazás-gyűjtemény

Itt a tanulást, tanítást segítő alkalmazás-gyűjtemény

Tünde | 2017.06.22 | Olvasási idő: 6 perc

Digitális oktatás támogatását szolgáló alkalmazás-gyűjteményt mutatott be a Vodafone Magyarország. Az AppTár a Google Play áruházból letölthető applikáció, melyben számos, a digitális oktatást segítő programot találnak a felhasználók.

Digitális oktatással kapcsolatos témákban számtalan cikket írtunk a Digitális Család Magazinban: beszélgettünk például Halácsy Péterrel az iskolarendszerről, ajánlottunk különböző tanulást segítő weboldaltonline tananyagokat, vagy akár nyelvoktató applikációkat. Az AppTárban található, oktatást segítő alkalmazások bárki számára elérhetők: tanárok és diákok is használhatják a gyűjtemény közel 200 applikációját. A Vodafone által fejlesztett alkalmazás-gyűjtemény évfolyam és tantárgy szerint kategorizálja a táblagépen használható appokat, de készség alapján is lehet válogatni az alkalmazások közül. Az AppTárban található alkalmazásokkal a gyerekek játékos és digitális formában tanulhatnak, és a tanárok felkészülését is segítik az appok arra ösztönözve őket, hogy új, figyelemfelkeltő ötletekkel bővítsék az óra menetét. Az AppTár használatához jelenleg Android operációs rendszert futtató táblagépre vagy mobiltelefonra van szükség.

 

Korábban beszámoltunk a Vodafone Digitális Iskola Programról, melyben eddig 1300 táblagépet osztottak ki a programban részt vevő iskoláknak, ezt a kezdeményezést támogatja az új applikáció-gyűjtemény, hogy a táblagépeken még több, oktatásban hasznosítható tartalom legyen elérhető.

„Napjainkban rendkívüli módon felértékelődtek a digitális kompetenciák, a munkavállaláshoz szinte már nélkülözhetetlenek, de az ügyintézésben is egyre fontosabbá válnak, hiányuk pedig leszakadást, a lehetőségek beszűkülését eredményezi. A Vodafone Digitális Iskola Program célja, hogy a hátrányos helyzetű térségekben lévő iskolák támogatásával segítse az ott élő gyerekeket abban, hogy elsajátíthassák a szükséges készségeket. A Digitális Iskola Program első szakaszában a digitális oktatás tárgyi feltételeinek megteremtésén dolgoztunk, 25 iskolában 1300 táblagépet osztottunk ki. A biztonságos internetezést szolgáló szemléletformálás jegyében tavaly tavasszal az érintett iskolák közel 700 pedagógusának, ősszel pedig 6500 diáknak kezdtük meg az internetbiztonsági képzését. Ugyanakkor tisztában vagyunk azzal, hogy megfelelő tartalomra is szükség van ahhoz, hogy ezek a digitális eszközök beépülhessenek az oktatásba, ezért döntöttünk az AppTár létrehozása mellett. Fontos azonban megjegyeznünk, hogy az AppTár nem csak a programban részt vevő iskolák tanulóinak és oktatóinak jelenthet komoly segítséget, hiszen az ország minden diákja és tanára haszonnal böngészhet a gyűjtemény alkalmazásai között.”

- mondta el dr. Beck György, a Vodafone Magyarország elnöke. Dr. Bernschütz Mária generációkutató, aki egy interjú keretében mesélt nekünk korábban az Alfa generációról, egy újabb kutatásban azt vizsgálta, elégedettek-e a tanárok a táblagépes, csoportos tanítással és mik a diákok tapasztalatai a digitális eszközök tanulásban való használatában. A kutatásból kiderül, hogy a megkérdezett pedagógusok kivétel nélkül hasznosnak tartották a tabletek alkalmazását az órákon. A felmérésben részt vevő tanárok közel háromnegyede volt teljes mértékben, vagy nagyon elégedett a táblagépes csoportos tanítással, és több mint kétharmaduk számára örömöt is okozott. A felmérést 2016 májusában és decemberében is elvégezték és bő fél év alatt is érezhető volt már a tabletek alkalmazásának hatása. A tanárok arról számoltak be, hogy az online anyagok jobban felkeltik a gyerekek érdeklődését, valamint a digitális eszközök használata segített nekik abban, hogy még jobban megértsék a tananyagot. Az első és a második kutatás között eltelt időszakban a gyerekek részéről a legnagyobb fejlődés az osztályzatokban történt, a legtöbben ezen a területen számoltak be javulásról, de sokan említették azt is, hogy a csoportos tanulás arra ösztönözte őket, hogy több időt töltsenek az új ismeretek elsajátításával.

„A programban részt vevő iskolák pedagógusai körében végzett kutatás során azt tapasztaltuk, hogy van még fejlesztenivaló az eszközismeret terén. Az ismerethiányból fakad az is, hogy a tanárok tartanak az új technológiától, többek között attól féltik a gyermekeket, hogy ellenőrizetlen tartalmakhoz férnek hozzá.”

A kutató ugyanakkor arra is rámutatott, hogy a diákok esetében is nagyon óvatosan kell eljárni a táblagépek bevezetésekor.

„Akiknek otthon nincs ilyen eszközük, és az iskolában hozzáférhetnek, számukra nehéz lehet feldolgozni azt, hogy ezen is dolgozni, tanulni kell. Ezért is fontosak az AppTárban összegyűjtött alkalmazások, amelyekkel lehetőség nyílik az ismeretek új formában történő elsajátítására”

- fűzte hozzá a kutató. Az AppTár applikációt mi is kipróbáltuk, rengeteg érdekes, hasznos és szórakoztató tartalmat fedeztünk fel. Pedig nem vagyunk se diákok, se tanárok. Viszont egy következő posztban megosztjuk kedvenc alkalmazásainkat, melyeket az AppTárban találtunk.

Olvass további cikkeket hasonló témában!

A szerző további írásai