Közösségi applikáció: megerősíti a baráti kapcsolatokat az osztályban

Vica | Olvasási idő: 3 perc

Vica

Kor: 48 Gyerekek száma: 2
"Az informatika természetesebben veszi körül a gyerekeimet, mint engem gyerekkoromban nyaranta a kiscsibék. Szívügyem a lányok érdeklődésének felkeltése az informatika, távközlés, programozás iránt."

Csak napi-heti néhány perc, de rendszeresen használva javul az osztály légköre, a gyerekek szociális készségei, kevesebb lesz a piszkálás-zaklatás. Ezt ígérte a Finnagorán is bemutatott Mightifier applikáció.

A hozzá kapcsolódó alkalmazás egyelőre iOS-ra és „bizonyos” Android rendszerekre elérhető, de hamarosan lesz egy webes változat is, ami megjelenésekor már nem mondható majd el, hogy a technika hozzáférhetősége áll a kipróbálás útjában.

A pozitív visszajelzés az alap

A Mightifier a pozitív visszajelzésre épít, amit a gyerekek adnak egymásnak, a szoftver által támogatva. A program ötlete onnan származott, hogy egy bizonyos életkorban fontos ugyan a szülők és tanárok által adott értékelés, de a legfontosabb (és néha legrettegettebb) visszajelzések bizony a kortársaktól érkeznek. És ha már így van, miért ne taníthatnánk meg őket arra, hogyan lehet eredményes, építő, pozitív visszajelzést adni? Az azonnali „légkörjavítás” vagy a baráti kapcsolatok erősítése mellett ezt a készséget később a munkatársak vagy a felnőtt baráti-ismerősi kör „kezelésében” is eredményesen tudják majd használni a gyerekek. Hazánkban a legtöbben a munkahelyi tréningeken találkozunk először a „puha” készségeket (soft skills) erősítő gyakorlatokkal.

Közösségi applikáció: megerősíti a baráti kapcsolatokat az osztályban

Egy mókás, medveszerű lény (és a „köröket” vezető tanár) támogatásával a gyerekek színes ábrákba helyezett tulajdonságok segítségével adnak egymásnak napi visszajelzéseket. A színes kockákban lévő tulajdonságok pozitív tulajdonságok. Az alkotók blogjukban különféle kreatív játékokat is kínálnak a napi viselkedés vagy egy-egy jellemző tulajdonság leírására, visszajelzésére. Énekeld el, akár idegen nyelven! Mondd el versben, rapben!

Hasznosság

A „hasznosságra” van hasonló játékuk: rajzolj köröket, majd a legkülönfélébb módon készíts belőlük nagyon eltérő ábrákat (egy kör lehet emoji, egy geometriai ábra, egy mandala, egy műszaki szimbólum, egy betű…), vagy válassz néhány hátköznapi tárgyat (tollat, fogkefét, szalvétát…) és kezdjetek el gondolkodni, mi másra lehetne még őket használni.

„A játékok során megtapasztalhatjuk, milyen érzés „jót tenni” a másikkal, látni, amikor ez örömmel tölti el őket”

– mondja a program egyik alkotója-felelőse.

„Sok osztályban a gyerekek azzal jöttek haza már a második héten, hogy sokkal több barátjuk lett, míg a tanárok arról számoltak be, hogy egyetlen komolyabb „bullying” incidenst sem tapasztaltak az osztályukban, mióta a Mightifiert használják.”

A fejlesztők 2015 óta csiszolgatják a játékot, amely egyelőre angol, svéd és finn változatban került a piacra. A számos nemzetközi díjat nyert játékot a skandináv országokon túl meglepő módon Ázsiában is próbálgatják most. Érdekes lesz látni, hogy egy sok tekintetben eltérő kultúrában hogy válik be a pozitív visszajelzésre, csoportmunkára, csoportkohézióra fókuszáló játékos program.

Olvass további cikkeket hasonló témában!

A szerző további írásai