Hatévesen lett milliomos a vlogger

Vica | Olvasási idő: 4 perc

Vica

Kor: 48 Gyerekek száma: 2
"Az informatika természetesebben veszi körül a gyerekeimet, mint engem gyerekkoromban nyaranta a kiscsibék. Szívügyem a lányok érdeklődésének felkeltése az informatika, távközlés, programozás iránt."

A gyerekeid és az ő játékaik csak viszik a pénzt? Ennek a kisfiúnak a szülei épp az ellenkezőjét bizonyítják be. A mindössze hatéves vlogger kölyök több millió dollárt keresett azzal, hogy játékokat értékel egy kamera előtt, amit aztán több millió Youtube-néző követ napról napra.

Hobbinak indult

A RyanToysReview nevű csatorna, amit a kisfiú szülei indítottak 2015-ben, tulajdonképpen a kisfiú hobbijának indult. Négyévesen nagyon tetszettek neki a mások által kitett játékértékelő videók (főleg amelyek Thomasról, a gőzmozdonyról szóltak), és azt kérdezte, nem csinálhatna-e ő is ilyeneket. A szülők belementek, a csatorna pedig elindult, méghozzá sűrű, naponkénti frissítésekkel. A nagy áttörés akkor következett be, amikor a kissrác egy több mint száz autóból álló Pixar-készletet bontott és próbált ki. Ez aztán valahogy összeszedett egy „csekély” 800 milliós nézettséget. Ekkora népszerűség már szépen hoz a konyhára.

Anyuka is beszállt

A csatornán most általában vadonatúj játékokat vagy esetleg gyerekeknek szánt ennivalókat értékel a mostanra hatévessé cseperedő Ryan, aki lelkesen kommentálja mindezeket. A háttérben van némi finom szülői irányítás is, ami egyáltalán nem látszik a videókban.

A nagy siker után Ryan édesanyja feladta kémiatanári állását, hogy a videócsatornát teljes időben menedzselhesse, de a The Verge cikkéhez még akkor sem volt hajlandó a teljes nevét adni.  A legtöbb filmecskét hétvégén veszik fel, a vágás pedig akkor történik, amikor a kisfiú iskolában van. A játékokat pedig általában a kipróbálás után jótékonysági célokra ajánlják fel, olyan gyerekek számára, akik cseppet sem multimilliomosok.

Ezt a videót eddig több mint 110 millióan nézték meg!

Tízmillió feliratkozó

A csatornának jelenleg – tessék megkapaszkodni! – tízmillió feliratkozója van, ami havi egymillió dollár közeli jövedelmet termel. 2017-ben tehát 11 millió dollárt, amivel a fiú felkerült a Forbes legjobban teljesítő vloggereinek listájára előkelő helyezéssel.

A Business Insider által idézett videó egyébként cseppet sem „reklámízű”, ott ugyanis Ryan és segítője egy egyszerű, kartonpapírból készített cukorkaadagolót csinálnak meg együtt, ezt a folyamatot dokumentálja az egyszerű eszközökkel, egy szál kamerával készített kisfilm. A szülők számos, a gyerekek közt népszerű márkát is bemutatnak, de ügyelnek arra is, hogy a legtöbb játék, amit fiuk bemutat, valóban olyasmi, amit ő tényleg kedvel. Ha az adás szponzorált, akkor hatóság írja elő, hogy ezt jelezzék. A Youtube pedig értékeli azt is, hogy Ryan közönsége (a kisebb gyerekek) általában több időt töltenek egy video megnézésével, mint az átlag Youtube-néző.

A kisfiú valóban született showman, beszédes arckifejezésekkel és ösztönös mókázással. Emellett persze megvan az az előnye, hogy szépen artikulálva egy olyan nyelven készíti „műsorait” amit rengetegen értenek a világon. Két ikerhúga már néhány hetesen kamera elé került, mivel a család egy „hagyományosabb” vlogot is indított, a játékokat bemutató, nagy sikerű sorozat után.

Itthon egy tizenhárom éves lány tör a népszerűségre Plüss Pupákok című csatornájával, erről itt írtunk korábban.

Mi van, ha a gyereked túl népszerű a Youtube-on

Mi van, ha a gyereked túl népszerű a Youtube-on?

Hogyan éli meg egy gyerek, ha az interneten egy csapásra népszerű lesz? Hogyan tudjuk szülőként megvédeni a támadásoktól és az irigyektől?

Elolvasom a cikket>>>

Források:

theverge.com

businessinsider.com

Olvass további cikkeket hasonló témában!

A szerző további írásai