Az a generáció, akik a „teen influencer” kiejezést meghonosították, lassan a huszonéves korból is kikopnak. Az Instagram királynője, Selena Gomez betöltötte a 24-et idén, a folyton bakfisnak tűnő Taylor Swift is közelebb van a harminchoz, de Kylie Jenner is lassan 20 lesz. Mögöttük a social media sztárok új generációja sorakozott fel, akik az uralmuk alá hajtottak egy kisebb országnyi embert, véleményük nagy- és kiskamaszok millióit befolyásolja – nem véletlen, hogy social média sztárnak lennie egyet jelent a branddel, a brand pedig nem csak követők, hanem dollárok millióival is.
Érdekes módon a social media influencerek javarészt Instagramon tűnnek fel, illetve a képmegosztásaikat követik legtöbben: egy kutatás szerint az olvasók 89 százaléka követi kedvec social influencere Instagramját, és csak 20 százalék a Twitterét, 16 százalék pedig a Youtube-csatornáját. Nem véletlenül ekkora a nyomás a fiatalokon: úgy tűnik, érdemesebb szépnek, mint például okosnak, kreatívnak, vagy éppen viccesnek lenni.
A hirdetők szerint azonban nem csak a követők mennyisége, hanem milyensége is fontos. Az elkötelezettség komoly pénzügyi előny: egy marketinges számára többet jelenthet 100 ezer láthatóan nagyon aktív, lájkoló, hozzászóló, netán pontos célcsoporthoz rendelhető követő, mint 1 milliónyi inaktív. Mivel a népszerűség nem egyszerű mértékarány, ezért kiválasztottunk pár jelentős social influencert, de nehezen tudnánk egzakt sorrendet felállítani, már csak amiatt is, mert a piac folyton változik a régiek között, és folyamatosan jönnek fel az új arcok is…
Amanda Steele (17)
Youtube: 3 millió követő
Instagram: 3 millió követő
Ez a tehetséges kaliforniai lány tízéves korában indította Youtube-csatornáját (!) a makeupbymandi24-et, ahol főleg sminkelési tanácsokat és divattippeket osztogatott, nem is akárhogy: többmilliós feliratkozótáborra tett szert, ami a Youtube-on elképesztően nagy szám. Amandából hamar ismert social media személyiség lett, aki elindította a saját kozmetikai termékeinek forgalmazását, tervezett napszemüvegeket, és ő a főszereplője a Hulu (Netflix-jellegű szolgálató) Guidance című sorozatának is. Mi külön szeretjük benne, hogy nem kizárólag szépségével, hanem kreativitásával és stílusával lett milliók kedvence. De hozzá kell tenni, hogy 2016-ban leszerződtette Amerika legpatinásabb ügynöksége, az IMG models is.
Maddie Ziegler (14)
Instagram: 8,6 millió követő
2014-ben robbant be a köztudatba, ő volt az elképesztően mozgó parókás táncos kislány a Chandelier cjmű Sia-klipben, és azóta is táncolt az énekesnő jó pár számában. A gyerekek persze gyorsan nőnek, és a 14 éves táncos Instagram profilján egy néha zavarba ejtően nőies, stílusos fiatalt látunk, aki szeret képeket megosztani a mindennapjairól, a barátairól, a táncóráiról, arról, hogy mit olvas, vagy mit visel éppen. Modellkedik, elindította saját (táncos) ruházati márkáját, táncol, és úgy tűnik, szorgos édesanyja folyamatosan közönségtalálkozókat szervez neki és kishúgának, aki egyelőre még nem olyan híres, mint a nővére. Hamarosan színészként is feltűnik majd Elle Fanning mellett egy táncosokról szóló flmben.
Jordyn Woods (18)
Instagram: 2,4 millió követő
Az amerikai modell, Kylie Jenner és Jaden Smith legjobb barátja semmi mást nem csinál, csak kissé gömbölyded, mindehhez pedig elég szép és magabiztos, hogy a „fogadd el magad” világszerte ismert arcává, és kamaszlányok példaképévé váljon világszerte. Jordyn vidám, élettel teli Instagramjával és Snapchatjével olyan masszív és aktív rajongótáborra tett szert, hogy megkereste egy modellügynökség, azóta pedig a legnagyobb nevekkel dolgozik együtt az Asostól a Love magazinig.
Amandla Stenberg (18)
Instagram: 1 millió követő
Amandla a cuki fürtös kislány az Éhezők viadalából, csak azóta sokat nőtt, és amikor nem előre megírt forgatókönyvet követ, akkor egy vagány, művelt, politikailag tudatos tizenéves, generációja legmeghatározóbb aktivistája. Élesen felszól a rasszizmus ellen, az emberi jogok mellett, a szegénység és háborúk ellen, LMBTQ-aktivista, művészetrajongó, emellett modellkedik, olvas, színészkedik és világot lát. Bár követőinek száma nem tűnik „annyira” kiemelkedőnek, de aktívak és világnézetüket nagyban formálják Amandla posztjai. Videói az afroamerikai hiphop-kultúráról, vagy a női jogok kérdésről vírusszerűen terjednek a nézők körében, olyannyira, hogy a Times Magazin évek óta rendre felveszi őt az év tinédzser véleményformálóinak listájára, és olyan rajongói vannak, mint Gloria Steinem, vagy Beyoncé – aki közölte vele, szeretné, ha a lánya olyan lenne majd, mint ő.
Jaden Smith (18)
Twitter: 6 millió követő
Sztárszülők gyermekének lenni jár némi előnnyel az ismertséget tekintve, Jaden viszont saját maga alakította ki furcsa-filozofikus tweetjeivel és egyéni világnézetével hatalmas követőtáborát. Amellett, hogy színészkedik és modellkedik, fütyül az elvárásokra: ő volt az első fiúmodell, aki szoknyát viselt egy Louis Vouitton-reklámban, és megalapította gendersemleges MSFTS nevű ruhamárkáját, amiben stílusos ruhák találhatóak bárkinek, „lányoknak, akik tomboynak szeretnének öltözni, és fiúknak, akik néha hordanának szoknyát.” Emellett játszott a Netflix új nagy sikerében, a The get down című sorozatban is.